האם פסקת ההתגברות היא פתרון טוב? | האזינו לפרשנים

אסתי פלד No Comments on האם פסקת ההתגברות היא פתרון טוב? | האזינו לפרשנים

אחד הנושאים המדוברים ביותר לקראת הקמת ממשלת הימין, הוא פסקת ההתגברות. הפרשנים אבי גרינצייג ועו"ד אברהם יוסטמן שוחחו עם איתי גדסי ב"מהדורה המרכזית" על התיקונים הדרושים במערכת המשפט | האזינו

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גרינצייג פתח את השיחה: "אני פחות מתלהב מהרעש סביב פסקת ההתגברות. שורש הבעיה היא שבג"צ הרחיב את סמכויותיו בשנים האחרונות. מה שצריך זה להגביל בחקיקה את סמכויות בית המשפט במה הוא רשאי להתערב ובמה לא".

עו"ד יוסטמן: "בסופו של דבר גם אם זה לא פיתרון אבסלוטי יש פה איתות לבית המשפט, הם חרדים מהיום שבו תהיה התכתשות בין הכנסת לעליון. גם הדיבור על פסקת ההתגברות, ירתיע אותם מלהתערב. אני פחות סקפטי לגבי שינויים בחוקי היסוד".

גרינצייג: "צריך גם את פסקת ההתגברות, וגם שינוי משמעותי, זה בלתי אפשרי שבג"צ החליט שהוא המילה האחרונה בכל נושא".

"יוסטמן: "צריך לשנות את שיטת בחירת השופטים, מה שטוב באמריקה יהיה טוב גם כאן" אמר.

גרינצייג: "מה שחייבים לתקן זה את זכות העמידה. לא לכל צרוע וזב יש את הזכות להתערב בעניינים לא לו. למשל הלכת דרעי פנחסי היא הזויה לגמריי, שר יכול לכהן עם כתב אישום אך רה"מ חייב לפטר אותו".

הפרשנים העריכו מה יהיה בסוף עם פסקת ההתגברות:

יוסטמן: "לכאורה זו הקדנציה האחרונה של נתניהו או אחת לפני האחרונה. אין לו כבר מה להפסיד, הוא לא ישבור את תמימות הדעים בין כל חלקי הקואליציה".

גרינצייג: "לנתניהו יש תודעה היסטורית, פחות מעניין אותו מה אומרים בכותרות. מצד אחד הוא יודע שהמצב הנוכחי לא טוב, ומצד שני הוא יודע שצריך לשמור על המערכת הזו".

האזינו לשיחה המלאה:

 

 

 



0 תגובות